Mediebyråer
Andreas Fyrlund till Publicis
Publicerad: 14 mars 2023, 06:49
Andreas Fyrlund kommer senast från rollen som executive director på Group M Nexus cross channel.
Foto: Publicis
Publicis knyter till sig Andreas Fyrlund som chief digital officer.
Andreas Fyrlund kliver in som chief digital officer på Publicis Media och blir en del av ledningen, därmed lämnar han Group M.
Hans tjänst beskrivs som en nyckelroll och i uppdraget ingår att leda omkring 70 digitala specialister i både Stockholm och Malmö. I uppdraget ingår att utveckla mediebyråns digitala erbjudande och se till att Publicis Media ligger i framkant vad gäller tjänster och arbetssätt.
Förutom att ha haft flera olika roller inom Group M under åren har Andreas Fyrlund även arbetat på Svenska spel och Ladbrokes.
– Andreas unika bakgrund som chef för både specialister och client leads på byråsidan samt som digitalchef från kundsidan ger honom en djup förståelse för alla delar som är viktiga för att se till att vi har branschens bästa digitala erbjudande att erbjuda till våra kunder, säger Sophie Palmlund, byråchef på Publicis Media, i ett pressmeddelande.
Andreas Fyrlund tillträdde officiellt den 13 mars i år.