Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Mediebyråer

Amplifis nya vd: ”Tydligt att marknadschefsrollen har blivit mer komplex”

Publicerad: 22 mars 2022, 12:37

”Tidigare handlade marknadschefsrollen – om man ska vara krass – nästan bara om att bygga varumärket, men i dag handlar den också om att skapa försäljning, att jobba med sourcing och inköp samt om mycket datafrågor”, säger Amplifis nya vd Christian Rissel.

Foto: Press

Att marknadschefsrollen har blivit så mycket bredare innebär också att behovet av och kraven på byråerna har förändrats, säger Amplifis nya vd Christian Rissel.


Ämnen i artikeln:

AmplifiDentsu Aegis

I går stod det klart att det blir Christian Rissel, i dag på Channel Factory, som ersätter Kristina Juhlin i rollen som vd för Dentsus Amplifi. Att det blev

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

AmplifiDentsu Aegis

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev