Mediebyråer
Adon vinner Sveaskog efter pitch
Publicerad: 27 september 2021, 12:33
Statliga Sveaskog lägger uppdrag hos mediebyrån Adon.
Foto: Björn Forenius
Sveriges och Europas största skogsägare Sveaskog lägger mediebyråuppdraget hos Adon.
Ämnen i artikeln:
AdonStatligt ägda Sveaskog arbetar med förvaltning av skog och försäljning av timmer, massaved och biobränsle. Även naturvård, jakt och fiske ingår i verksamheten.
Efter en pitch står det nu klart att Adon vinner mediebyråuppdraget. I uppdraget ingår målgruppsanalys, mediestrategi, köp, optimering och uppföljning. En stor del av arbetet är strategiskt inriktat och ska ske i samarbete med Sveaskog och bolagets partners.
– Vi valde Adon för att byrån lyckats fånga in vårt kommunikationsbehov och våra utmaningar på ett bra sätt. Sveaskog har precis antagit en ny långsiktig inriktning och lanserat ett program för hållbart skogsbruk. Samarbetet kommer till stor del att fokuseras kring att sprida kunskap samt skapa dialog och engagemang om dessa med olika intressentgrupper, säger Niclas Brantingson, kommunikationschef på Sveaskog, i ett pressmeddelande.
LÄS ÄVEN: Adon: Fragmentiserad mediekonsumtion ställer krav på mediemixen under hemestern