Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Mediebyråer

Adon vinner M Sverige

Publicerad: 16 juni 2021, 05:38

Heléne Lilja, chef för kommunikation och samhälle på M Sverige, och Tommy Gapinski, grundare och kundansvarig på Adon.

Riksförbundet M Sverige, tidigare Motormännens Riksförbund, väljer Adon som sin nya mediebyrå.


Ämnen i artikeln:

Adon

I samband med en storsatsning för att öka trafiksäkerheten väljer medlemsorganisationen för bilister, Riksförbundet M Sverige, Adon som sin nya mediebyrå. 

– Vi har valt Adon för den kompetens de har och från start har det varit ett givande samarbete. Med kampanjen vill vi sätta fokus på vikten av förarnas beteende i trafiken, samtidigt som vi vill lyfta M Sveriges arbete för trafiksäkerhet, säger Heléne Lilja, chef för kommunikation och samhälle på M Sverige, i ett pressmeddelande. 

För att få folk att köra säkrare lanseras även en app där lanseringskampanjen görs i samarbete med Adon. 

– M Sverige är ett aktivt och progressivt medlemsförbund som framgångsrikt påverkat bilismen åt rätt håll i snart hundra år. Det är spännande att få vara med på resan då vi befinner oss mitt i det största teknikskiftet i bilvärlden genom tiderna, säger Tommy Gapinski, grundare och kundansvarig på mediebyrån Adon, i ett pressmeddelande. 

 

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Adon

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.