Mediebyråer
Adon vinner M Sverige
Publicerad: 16 juni 2021, 05:38
Heléne Lilja, chef för kommunikation och samhälle på M Sverige, och Tommy Gapinski, grundare och kundansvarig på Adon.
Riksförbundet M Sverige, tidigare Motormännens Riksförbund, väljer Adon som sin nya mediebyrå.
Ämnen i artikeln:
AdonI samband med en storsatsning för att öka trafiksäkerheten väljer medlemsorganisationen för bilister, Riksförbundet M Sverige, Adon som sin nya mediebyrå.
– Vi har valt Adon för den kompetens de har och från start har det varit ett givande samarbete. Med kampanjen vill vi sätta fokus på vikten av förarnas beteende i trafiken, samtidigt som vi vill lyfta M Sveriges arbete för trafiksäkerhet, säger Heléne Lilja, chef för kommunikation och samhälle på M Sverige, i ett pressmeddelande.
För att få folk att köra säkrare lanseras även en app där lanseringskampanjen görs i samarbete med Adon.
– M Sverige är ett aktivt och progressivt medlemsförbund som framgångsrikt påverkat bilismen åt rätt håll i snart hundra år. Det är spännande att få vara med på resan då vi befinner oss mitt i det största teknikskiftet i bilvärlden genom tiderna, säger Tommy Gapinski, grundare och kundansvarig på mediebyrån Adon, i ett pressmeddelande.