Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Mediebyråer

Adon vinner lånförmedlaren Enklare

Publicerad: 1 november 2021, 15:18

Erik Wegnelius, vd på Enklare, och Maria Bäckman, kundansvarig på Adon.

Foto: Pressbild

Lånförmedlaren Enklare har varit på jakt efter en ny mediebyrå för en reklamsatsning och nå nya kunder. Valet föll på Adon. ”Uppdraget passar oss perfekt”, säger Maria Bäckman, kundansvarig på Adon.


Ämnen i artikeln:

AdonMediebyråerKampanj

Efter att Enklare länge själva köpt yta i digitala medier vill bolaget vidareutveckla kommunikationen och och nå nya målgrupper. Nu gör bolaget en reklamsatsning och har valt mediebyrån Adon som partner. Det framgår av ett pressmeddelande.

– Vi har haft kontakt med flera byråer men valet föll till slut på Adon. De visade oss ett stort engagemang, erfarenhet, expertis och flexibilitet samt inte minst ett tydligt ansvar för våra investeringar. Vi ser nu fram emot att växa tillsammans, säger Erik Wegnelius, vd på Enklare.

”Passar oss perfekt”

I affären ingår allt mellan research och strategi till köp av media.

– Uppdraget passar oss perfekt då både Enklare och Adon är ägarledda bolag med en stark entreprenörs- och utmanarkultur. Det ska verkligen bli superkul att få göra den här resan tillsammans och vårt team är sjukt taggade, säger Maria Bäckman, kundansvarig på Adon.

Under året har mediebyrån tagit in flera nya kunder såsom Sveaskog, Fundler och Dr Wolff group.

Enklare, som jämför och förmedlar lån för privatpersoner, drivs sedan starten av grundarna och har 120 anställda.

Joakim Wedholm

Reporter

joakim.wedholm@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

AdonMediebyråerKampanj

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.