Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Mediebyråer

Adon ska lyfta fondrobotens digitala marknadsföring

Publicerad: 12 februari 2021, 13:35

Adons Maria Bäckman (till vänster) och Fundlers Annika Javestad (till höger) ser fram emot det nya samarbetet.

Mediebyrån Adon har kammat hem uppdraget för den svenska fondroboten Fundler.


Ämnen i artikeln:

Adon

Fundler startade för fyra år sedan med ambitionen att förenkla och förbättra sparande med hjälp av modern teknik. I dag har Fundler 55.000 användare och är en av de större spelarna på marknaden.

Men planen är att växa ytterligare. Därför har Fundler gett den oberoende mediebyrån Adon i uppdrag att lyfta den digitala marknadsföringen ytterligare.

I Adons uppdrag för Fundler ingår bland annat displayannonsering, sökordsoptimering, sociala medier, programmatiska köp samt stöd vid köp av övriga medier. 

– Adon har de resurser och det nätverk som krävs för att ytterligare stärka vår position som utmanare på investeringsmarknaden, säger Annika Javestad som är CMO på Fundler, i ett pressmeddelande.

Maria Bäckman, som är kundansvarig projektledare på Adon, kommenterar mediebyråns nya kund.

– Fundler har skapat en otroligt intressant tjänst som demokratiserar möjligheten till bra avkastning till schyssta villkor, oavsett om du är en van investerare eller inte kommit i gång ännu. Bolaget har ett starkt driv framåt och vi ser fram emot att vara en del av teamet.

Linnéa Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Adon

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.