Mediebyråer
Adon ska lyfta fondrobotens digitala marknadsföring
Publicerad: 12 februari 2021, 13:35
Adons Maria Bäckman (till vänster) och Fundlers Annika Javestad (till höger) ser fram emot det nya samarbetet.
Mediebyrån Adon har kammat hem uppdraget för den svenska fondroboten Fundler.
Ämnen i artikeln:
AdonFundler startade för fyra år sedan med ambitionen att förenkla och förbättra sparande med hjälp av modern teknik. I dag har Fundler 55.000 användare och är en av de större spelarna på marknaden.
Men planen är att växa ytterligare. Därför har Fundler gett den oberoende mediebyrån Adon i uppdrag att lyfta den digitala marknadsföringen ytterligare.
I Adons uppdrag för Fundler ingår bland annat displayannonsering, sökordsoptimering, sociala medier, programmatiska köp samt stöd vid köp av övriga medier.
– Adon har de resurser och det nätverk som krävs för att ytterligare stärka vår position som utmanare på investeringsmarknaden, säger Annika Javestad som är CMO på Fundler, i ett pressmeddelande.
Maria Bäckman, som är kundansvarig projektledare på Adon, kommenterar mediebyråns nya kund.
– Fundler har skapat en otroligt intressant tjänst som demokratiserar möjligheten till bra avkastning till schyssta villkor, oavsett om du är en van investerare eller inte kommit i gång ännu. Bolaget har ett starkt driv framåt och vi ser fram emot att vara en del av teamet.