lördag3 juni

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Mediebyråer

Adon kammar hem Dr Wolff Group

Publicerad: 16 april 2021, 06:06

Efter en digital pitch står det klart att Adon blir tyska Dr Wolff Groups nya mediebyrå.

För den tyska koncernen Dr Wolff Group föll valet av mediebyrå på den svenska marknaden på Adon.

Ämnen i artikeln:

Adon

Linnéa Kihlström

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se


Dr Wolff Group finns i dag i 62 länder och omsätter över 3 miljarder kronor. Företaget är verksamt bland annat inom läkemedel, hårvård och styling, hudvård och kosmetika till tandvårdsprodukter.

Nu blir det Adon som ska agera dess mediebyrå på den svenska marknaden.

– Vi letade en efter byrå som kunde ge oss nya perspektiv för våra medieköp i Sverige. Kravet var också att lösningarna skulle vara både resultatdrivna och kostnadseffektiva, säger Kerstin Schnelle, Head of International Key Account Management på Dr Wolff Group.

Att valet föll på Adon stod klart efter en digital pitch.

– Hela pitchen genomfördes över Teams-möten vilket ibland kan vara en utmaning. Med Dr Wolff Group gick det väldigt smidigt och vi hittade snabbt en gemensam arbetsform som passade deras behov, säger Maria Bäckman, kundansvarig projektledare på AdOnon.

Inledningsvis handlar Adons uppdrag för Dr Wolff Group framför allt om tv-annonsering. Utöver det kommer mediebyrån på sikt att få ansvar för Dr Wolff Groups digitala satsningar.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev