Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Mediebyråer

Academic Work väljer Carat som strategisk partner

Publicerad: 14 november 2022, 12:55

Charlotte Holmlund, Chief Marketing Officer på Akind.

Foto: Pressbild

Rekryteringsföretaget vill öka tillväxten. För att förverkliga ambitionen anlitar de nu Carat som strategisk partner. ”Samarbetet med Carat blir en viktig del i tillväxtresan.”

Ämnen i artikeln:

CaratMediebyråerToppnyheter eftermiddag

Joakim Wedholm

joakim.wedholm@dagensmedia.se


Bemannings- och rekryteringsföretaget Academic Work profilerar sig framförallt genom att rekrytera akademiker i början av karriären och grundades 1998. Bolaget är nu ett av fyra inom koncernen Akind som har verksamhet också i Norge, Danmark, Finland, Tyskland och Schweiz.

LÄS OCKSÅ: Samsung och Jula byter mediebyrå – här är 35 annonsörer som nyligen gått vidare 

De inleder nu samarbete med den globala mediebyrån Carat för att satsa på tillväxt. Byrån har fått i uppdrag att se över Academic Works mediestrategi och kanalmix. Byrån ska också bidra med lokala insikter kring media och målgrupper för de marknader Academic Work är verksamma i.

– Både behovet liksom utmaningarna växer kraftigt inom kompetensförsörjning och där vill vi förbli en stark partner gentemot både bolag och kandidater, med rätt insikter och som verkar i rätt kanaler, säger säger Charlotte Holmlund, chief marketing officer på Akind i ett pressmeddelande, och fortsätter:

– Samarbetet med Carat blir därför en viktig del i den tillväxtresa som Academic Work nu befinner sig i, och vi ser verkligen fram emot att få utveckla dessa strategier med just Carats hjälp.

LÄS OCKSÅ: Vägen framåt för Dentsu – efter den omfattande omgörningen

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev