Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Mediebyråer

Abdon food tar hjälp av Wavemaker för att vinna marknadsandelar

Publicerad: 22 september 2021, 05:49

Lina Lindén, vd på Wavemaker som inleder samarbete med Abdon food.

Skånebaserade Abdon food vill öka sin synlighet på marknaden och anlitar byrån Wavemaker för att optimera genomslaget på marknaden. ”Vi ville hitta en byrå med stenkoll”, säger Jenny Andersen, Commercial Director på Abdon Food.


Ämnen i artikeln:

Wavemaker

Wavemaker har slutit avtal med Abdon food för att optimera företagets marknadsföring av varumärkena Finax, Björnekulla, Ramlösa Kvarn och Abdon Mills. Enligt ett pressmeddelande har samarbetet redan inletts med satsningar på TV4:s matsajt ”Köket”.  

Tillsammans ska de spetsa marknadsföringen för flera produktsatsningar under kommande år.

– Vi är supertaggade att få jobba med ett lokalt varumärke, säger Pier Zigante, Head of Malmö, på Wavemaker i pressmeddelandet.

Enligt Abdon food föll valet på byrån Wavemaker för deras kunskap och kompetens inom tech och medialandskapet.

– Vi är övertygade om att Wavemaker-teamet kommer utmana oss, maximera effekten av våra marknadsinvesteringar och få oss att växa, säger Jenny Andersen, Commercial Director på Abdon Food.

LÄS MER: Hon blir ny vd på Wavemaker

Joakim Wedholm

Reporter

joakim.wedholm@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Wavemaker

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.