Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kommunikationsbyråer

SVT söker digitalbyrå

SVT upphandlar en byrå som ska sköta den digitala marknadsföringen.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine.nilsson@dagensmedia.se


Publicerad: 28 December 2018, 12:15

Ämnen i artikeln:

SVTÅkestam Holst

Nyligen kunde Dagens Media berätta att SVT gått ut i en offentlig upphandling för att söka en copywriter. Nu drar tv-huset alltså igång en ny upphandling – denna gång av en digital marknadsföringsbyrå.

“SVT är i behov av en digital marknadsföringsbyrå för att utarbeta och förändra digitala strategier samt att driva produktion och taktiska uppgifter. Det är viktigt att den digitala marknadsföringsbyrån har gjort liknande uppdrag som det SVT nu upphandlar, på samtliga av de plattformar SVT verkar på idag”, skriver man i upphandlingsunderlaget.

SVT har för avsikt att teckna ramavtal med endast en byrå.

Sista dag för att lämna anbud är 27 januari 2019. Avtalet ska träda i kraft 1 mars. 

Så sent som i höstas valde SVT att inleda ett samarbete med reklambyrån Åkestam Holst efter en omfattande upphandling, skriver Resumé.

Ämnen i artikeln:

SVTÅkestam Holst

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.