Kommunikationsbyråer
Svensk Fast till Ottoboni
Publicerad: 1 mars 2012, 08:20
Svensk Fastighetsförmedling väljer efter en pitch Ottoboni. Byråns uppdrag blir att utveckla mäklarhusets digitala närvaro.
Ottoboni ska stå för strategi, koncept och design, medan Svensk Fastighetsförmedlings webbyrå Avantime står för teknisk implementering och kompetens.
Svensk Fastighetsförmedling blir en av Ottobonis största kunder.
– Det är ett stort uppdrag och ett fantastiskt kul uppdrag. Branschen ligger långt fram digitalt och aktörerna triggar varandra, säger Daniel Bernehjält, byråchef på Ottoboni.
Det första uppdraget blir att bestämma vad som ska prioriteras och utvecklas, som mobil, webb, kampanjer och sociala medier.
– Det går att göra så mycket, men frågan är vad som Svensk Fastighetsförmedling ska lägga krutet på.
Dagensmedia.se har sökt Gunilla Mattsson, ansvarig för digitala medier på Svensk Fastighetsförmedling.
Arbetsgrupp
Jakob Schenström, Projektledare
Björn Wickström, CD
Linda Arvidsson, Strateg
Johan Elford, Art Director
Peter Ytterlid, Interaktionsdesigner
Markus Blomkvist, Webbanalytiker/SEO