söndag24 september

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kommunikationsbyråer

Svensk Fast till Ottoboni

Publicerad: 1 mars 2012, 08:20

Svensk Fastighetsförmedling väljer efter en pitch Ottoboni. Byråns uppdrag blir att utveckla mäklarhusets digitala närvaro.

Ämnen i artikeln:

OttoboniSvensk Fastighetsförmedling

Madeleine Nilsson

madeleine.nilsson@dagensmedia.se


Ottoboni ska stå för strategi, koncept och design, medan Svensk Fastighetsförmedlings webbyrå Avantime står för teknisk implementering och kompetens.

Svensk Fastighetsförmedling blir en av Ottobonis största kunder.

– Det är ett stort uppdrag och ett fantastiskt kul uppdrag. Branschen ligger långt fram digitalt och aktörerna triggar varandra, säger Daniel Bernehjält, byråchef på Ottoboni.

Det första uppdraget blir att bestämma vad som ska prioriteras och utvecklas, som mobil, webb, kampanjer och sociala medier.

– Det går att göra så mycket, men frågan är vad som Svensk Fastighetsförmedling ska lägga krutet på.

Dagensmedia.se har sökt Gunilla Mattsson, ansvarig för digitala medier på Svensk Fastighetsförmedling.

Arbetsgrupp

Jakob Schenström, Projektledare

Björn Wickström, CD

Linda Arvidsson, Strateg

Johan Elford, Art Director

Peter Ytterlid, Interaktionsdesigner

Markus Blomkvist, Webbanalytiker/SEO

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev