Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kommunikationsbyråer

Stampen Media tar in reklambyrå

Uppdraget för Stampen Media innebär att utveckla tidningshusets varumärken för att öka konkurrenskraften.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine.nilsson@dagensmedia.se


Publicerad: 30 Januari 2019, 08:12

Ämnen i artikeln:

StampenGöteborgs-PostenStendahls

Stendahls vinner uppdraget för Stampen Media efter en pitch.

Stampen Media inleder efter en pitch ett samarbete med reklambyrån Stendahls. Uppdraget omfattar samtliga tidningsvarumärken, som Göteborgs-Posten, Hallandsposten och TTELA. 

“Eftersom digitaliseringen bidrar till ett mer komplext medielandskap och de traditionella medierna inte längre är den självklara källan till nyheter för alla, handlar samarbetet till stor del om att tydliggöra värdet av journalistiken, dess roll i samhället och i varje människas vardag”, skriver Stampen Media i ett pressmeddelande.

Samarbetet inleds omgående.

– Vi ska sätta läsaren i fokus och förstå dem på ett djupare plan för att bli mer relevanta och attraktiva. Det gäller också våra annonsörer. Stendahls har imponerat på oss genom förslag på strategiska koncept med kreativ höjd och digital spets. Vi ser fram emot att arbeta tillsammans, säger Gunilla Bakkenes, marknadsdirektör på Stampen Media, i pressmeddelandet.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.