Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kommunikationsbyråer

Stadium utökar hos Mindshare

Stadiums AR kampanj som lanserades under julen 2018.

Efter en pitch står det klart att Mindshare får behålla Stadium. Samtidigt utökas samarbetet.


Publicerad 2019-05-14 09:51

Ämnen i artikeln:

Mindshare

Dela artikeln:

Dagens Media kunde i början av april berätta att Stadium gått ut i mediebyråpitch. Nu är den avgjord till Group M-byrån Mindshares fördel.

Byrån har jobbat med Stadium på den svenska marknaden i åtta år. Nu utökas updraget till att även omfatta Finland.

– Vi har varit nöjda med våra partners i både Sverige och Finland, men för att möta upp de nya behoven valde vi att se över våra samarbeten och samla dem. Mindshare presenterade en agil samarbetsform som passar Stadium och vårt nya arbetssätt väl samt ger oss förutsättningar att vara framgångsrika även i framtiden, på båda dessa nyckelmarknader, säger Lars Rosén, marknadschef på Stadium, i ett pressmeddelande.

Stadium köpte förra året medier för 142 miljoner kronor brutto, enligt Kantar Sifo. Investeringen är i princip oförändrad jämfört med 2017.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine.nilsson@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.