Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kommunikationsbyråer

Social Industries vd avgår: "Att inte uppdatera sig är ett sätt att dö"

Publicerad: 12 December 2018, 10:41

Emma Blom avgår som vd på Social Industries för att istället bli utvecklingschef.

Foto: Janne Næss

Social Industries vd och grundare Emma Blom byter jobb. Från och med 2019 axlar hon manteln som utvecklingschef på byrån, som numera satsar hårt på social e-commerce.


Ämnen i artikeln:

sociala medierEmma Blom

Emma Blom grundade Social Industries 2015, och har sedan dess varit vd på byrån. Vid årsskiftet kliver hon av, och rollen går istället till byråchefen och projektledaren David Hofman-Bang. 

– Det ska bli underbart att släppa allt det operativa, och jag är superglad för det, säger Emma Blom, som i sin nya roll kommer att fokusera på försäljning, marknadsföring och affärsutveckling.

– jag kommer att jobba dedikerat med att utforma nya tjänster, se till att vi har rätt resurser för det och att vi kan utvecklas både snabbare och mer strategiskt, säger Emma Blom.

Social Industries har under hösten riktat in sig allt mer på social e-commerce, och Emma Blom menar att det helt och hållet beror på ett stort behov efter den typen av tjänster på marknaden. 

– Förändringen hos oss är helt driven av marknaden. Det är ett stort skifte som sker just nu, och att inte uppdatera sig är ett sätt att dö. För byråerna kommer det bli helt och hållet avgörande om man kan erbjuda detta till annonsörer eller inte.

Det många annonsörer kämpar med är att koppla samman engagemang och marknadsföring i sociala medier med direktförsäljning.

– Så jobbar vi med våra kunder, och vi ser att det fungerar. De fyra stora plattformarna som Facebook har som kretslopp är fullmatade med data, och lusar ner hela nätet med pixlar som spårar, säger Emma Blom och fortsätter:

– Styrkan för en annonsör ligger i att kunna använda datan på rätt sätt, och att kunna följa en kundresa timme för timme. 

Janne Naess

Reporter

janne.naess@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

sociala medierEmma Blom

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev