Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kommunikationsbyråer

Skräddarsydd NOA-grupp ger Bluestep Bank ny kostym

Publicerad: 4 April 2019, 11:31

Med ny varumärkesposition och kampanj siktar Bluestep Bank på att bli marknadsledande inom sitt segment.


Ämnen i artikeln:

NOAÅkestam Holst

Bluestep Bank lanserar ny varumärkesidentitet och kampanj i samarbete med ett skäddarsytt team från fem av NOA-nätverkets byråer.

Evidence har arbetat fram analys och strategi. Bold har tagit fram en ny visuell identitet, Åkestam Holst och Anorak har tagit fram ett nytt kommunikationskoncept och Making Waves har stått för digital tjänsteutveckling. 

Ambitionen är att bli det marknadsledande alternativet i Norge och Sverige inom bolån och privatlån, i sitt segment. Bluestep Bank vänder sig till personer som till exempel jobbar utan fast anställning, har jobbat mycket utomlands, har kort kredithistorik, precis startat eget företag eller sitter med en gammal betalningsanmärkning.

 Henrik Boström är ansvarig för varumärke & kommunikation på Bluestep Bank:

 – Att allt fler jobbar i gig-ekonomin utan fast anställning gör Bluesteps position väldigt viktig. Lånemarknaden växer och i branschen dyker många tveksamma låneinstitut upp. Lån i allmänhet är lågintresse och det är dessutom svårt att förstå hur det funkar. Exempelvis är det inte allmänt känt att ett bolån kan vara ett billigare alternativ än ett privatlån. Bluestep har många års erfarenhet och hjälpt tusentals kunder att få en trygg framtid, säger han i ett pressmeddelande

Den nya kampanjen ska förmedla att man som kund hos Bluestep Bank tar ett steg mot trygghet. Detta är dramatiserat med situationer där personer sitter fast, men med hjälp av Bluestep Bank kan komma vidare.

 – Vi är glada och stolta över att få hjälpa Bluestep att ta ett helhetsgrepp kring deras kundresa vilket vi är övertygade kommer ge tydlig effekt på hur varumärket uppfattas och därmed deras affär, kommenterar Adrian Nilsson, strategic account director på Bold NoA.

Här och här kan du se Bluestep Banks nya kampanjfilmer.

 

 

 

 

Janne Naess

Reporter

janne.naess@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

NOAÅkestam Holst

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev