Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kommunikationsbyråer

Skanska väljer Scream

Mediebyrån Scream vinner uppdraget för Skanska. ”Skanska efterfrågade allt från struktur och stor kapacitet för väldigt många mindre kampanjer”, säger Ragnar Tingström på Scream.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Publicerad: 27 Mars 2019, 06:54

Ämnen i artikeln:

SkanskaScream

Delar av arbetsgruppen på Scream: Jan Selling, Caroline Bauer, Emelie Persson och Ragnar Tingström.

Efter en omfattande pitch som startades i december har Skanska valt Scream som sin nya mediebyrå. 

Uppdraget har redan påbörjats men kommer dra igång på riktigt under april månad. 

– Vi blev väldigt glada över att bli tillfrågade som ny potentiell byråpartner och att vi gick hela vägen känns ju helt fantastiskt. Skanska efterfrågade allt från struktur och stor kapacitet för väldigt många mindre kampanjer samtidigt till att leverera skarpa analyser och att ha digital spjutspets. Vi är väldigt glada och stolta över att få börja jobba med Skanska, en riktig kanonstart på året, säger Ragnar Tingström på Scream, i ett pressmeddelande. 

Skanska var på jakt efter en byrå som både har bred och och djup kompetens, ett fokus på affären samt ”ett tänk som sträcker sig bortom köp av medieutrymme. 

– Det var också väldigt viktigt för oss med rätt personkemi och engagemang, så att en bra kultur satt i deras väggar har givetvis också varit viktiga parametrar för valet. Jag och mina kollegor ser nu verkligen fram emot att börja jobba med Scream, för nu har vi en perfekt partner som det känns bra att jobba med, säger Jenny Hagemeyer Lindow på Skanska Nya Hem, i ett pressmeddelande. 

Ämnen i artikeln:

SkanskaScream

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.