Kommunikationsbyråer
Scania till TBWA
Publicerad: 25 juni 2015, 09:08
Lastbilstillverkaren Scania väljer TBWA.
Reklambyrån TBWA får uppdraget att utveckla ett globalt koncept för marknadsföring av Scanias lastbilar och servicetjänster under de närmaste åren.
Avtalet är på tre år och första steget blir ett nytt kommunikationskoncept.
Scania blir ett av TBWA:s större uppdrag.
– Självklart blir man både stolt och ödmjuk över att få jobba med ett så ikoniskt varumärke – och ett av Sveriges mest välskötta företag, säger TBWA:s vd Kalle Widgren i ett pressmeddelande.
Pitchen inleddes strax före jul och leddes av Sveriges Annonsörers byråvalskonsult Max Apéria.
Pitchteamet på TBWA bestod av Robert Schelin, kundansvarig, Håkan Engler, strateg, Ingrid Wallmark Hjerpe, formgivare och Kalle Widgren. Dessutom hade teamet stöd från en handfull TBWA-byråer på andra för Scania prioriterade marknader.