söndag24 september

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kommunikationsbyråer

Scania till TBWA

Publicerad: 25 juni 2015, 09:08

Lastbilstillverkaren Scania väljer TBWA.

Ämnen i artikeln:

TBWAScania

Madeleine Nilsson

madeleine.nilsson@dagensmedia.se


Reklambyrån TBWA får uppdraget att utveckla ett globalt koncept för marknadsföring av Scanias lastbilar och servicetjänster under de närmaste åren.

Avtalet är på tre år och första steget blir ett nytt kommunikationskoncept.

Scania blir ett av TBWA:s större uppdrag.

– Självklart blir man både stolt och ödmjuk över att få jobba med ett så ikoniskt varumärke – och ett av Sveriges mest välskötta företag, säger TBWA:s vd Kalle Widgren i ett pressmeddelande.

Pitchen inleddes strax före jul och leddes av Sveriges Annonsörers byråvalskonsult Max Apéria.

Pitchteamet på TBWA bestod av Robert Schelin, kundansvarig, Håkan Engler, strateg, Ingrid Wallmark Hjerpe, formgivare och Kalle Widgren. Dessutom hade teamet stöd från en handfull TBWA-byråer på andra för Scania prioriterade marknader.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev