Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kommunikationsbyråer

Så rustar mediebyråerna inför Amazons intåg

Casemöten, utlandsresor och upplärning - de svenska mediebyråerna gör allt för att vara förberedda inför e-handelsjättens stora lansering.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Publicerad: 11 Mars 2019, 14:40

Ämnen i artikeln:

OMGGroup MScreamDentsu AegisAmazon

Fram för allt iProspect har regelbunden avstämning och utbildning med kollegor från Tyskland och UK sedan ett halvår tillbaka för att utbilda sig i Amazon, säger Petter Janbel, strateg på Carat.

Exakt när Amazon kommer lanseras på den svenska marknaden är ännu oklart.

Tydligt är dock att aktörens roll för den digitala marknadsföring blir allt större. Amazon är den tredje största aktören när det kommer till digital annonsering i USA, efter Facebook och Google, enligt Emarketer.

På svenskt håll förbereder sig mediebyråerna för fullt för att se till att de kan hjälpa sina kunder på bästa sätt. Sannolikt finns det en hel del oroliga annonsörer som på förhand försöker klura ut exakt hur Amazon kommer påverka just deras verksamhet.

Läs mer om hur mediebyråerna rustar inför Amazons entré i Dagens Media Insikt, vecka 10. 

Här tecknar du dig för en gratis provprenumeration.  

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.