Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Just nu kan du uppleva tekniska problem på dagensmedia.se. Vi jobbar för fullt med att åtgärda dessa!

Kommunikationsbyråer

Publicis groupe vinner Novartis

Publicerad: 16 Augusti 2019, 09:02

Foto: Wikimedia Commons

Starcom återfår förtroendet för att hantera läkemedeljättens medieköp.


Ämnen i artikeln:

Publicis

Den Schweiziska läkemedelsjätten Novartis har valt Starcom och Epsilon för att leda och utveckla ett initiativ kallat NovartisONE2, skriver Adage. NovartisONE2 går ut på att kombinera talanger och resurser inom både media och data. 

LÄS MER: Publicis köp av Epsilon klart 

Enligt en källa deltog både Group M, Omnicom och Havas i pitchen där Novartis till slut valde att behålla Starcom, som de arbetat med sedan 2011, som sin mediebyrå. 

Läkemedelsbolaget är bland de 100 största i USA sett till reklaminvesteringar. Under 2018 spenderade bolaget 498 miljoner dollar på marknadsföring på den amerikanska marknaden. 

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Publicis

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev