Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kommunikationsbyråer

Publicis groupe köper Epsilon

Byrånätverket avslöjar köp av Epsilon och släpper siffror för det första kvartalet.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Publicerad: 15 April 2019, 07:06

Ämnen i artikeln:

Publicis

Foto: Press

I början av april bekräftade mediebyrånätverket Publicis groupe att de är intresserade av att köpa marknadsföringsbolaget Epsilon. 

Publicis groupe har nu meddelat att de köper Epsilon för uppskattningsvis 4,4 miljarder dollar, skriver Adweek. Köpet är den största affären i byrånätverkets 93-åriga historia.

Nyheten om köpet sammanfaller med nätverkets första kvartalsrapport där intäkterna ökade med 1,7 procent medan den organiska tillväxten föll med 1,6 procent. Vd Arthur Sadoun hintade redan i det fjärdet kvartalet om att siffrorna för det första kvartalet skulle vara ”bumpy” på grund av sena kundavhopp under 2018.

I den senaste kvartalsrapporten skriver Arthur Sadoun även att köpet av Epsilon kommer göra Publicis groupe ”starkare med en balanserad intäktsmix över diversifierad expertis”. 

Ämnen i artikeln:

Publicis

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.