Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag14.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kommunikationsbyråer

Publicis bygger om: "Inte en enkel framgångssaga"

Publicerad: 8 November 2018, 06:42
Uppdaterad: 9 November 2018, 08:53

Foto: Janne Næss

Konkurrenterna på Bizkit Havas och Dentsu Aegis ser Publicis Groupes nya framtidsstrategi "The Power of One" som en naturlig utveckling.


Ämnen i artikeln:

StarcomJohan EidmannBizkit HavasZenith

Nyligen släppte Publicis Groupe nyheten om sin framtida arbetsmodell "The Power of one", som snart rullas ut i Sverige.

Nätverkets olika byråer: mediebyråerna Starcom och Zenith, digitala byrån Sapient, pr-byrån MSL, designbyrån BBH samt reklambyrån Saatchi & Saatchi ska i framtiden jobba som en gemensam styrka med tightare och mer integrerade samarbeten.

Både Johan Eidmann och Dentsu Aegis vd och koncernchef Mattias Behrer tror att vi kommer att få se fler liknande samarbeten de kommande åren.

– Men det kommer inte vara en enkel framgångssaga för alla. Balansgången mellan att ha byråer med egna starka identiteter och att samtidigt främja samarbete och synergier kommer bli en utmaning för många, säger Mattias Behrer.

Läs hela artikeln i Dagens Media Insikt, vecka 45.

Här tecknar du dig för en gratis provprenumeration.  

Janne Naess

Reporter

janne.naess@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.