Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kommunikationsbyråer

Publicis bygger om: "Inte en enkel framgångssaga"

Konkurrenterna på Bizkit Havas och Dentsu Aegis ser Publicis Groupes nya framtidsstrategi "The Power of One" som en naturlig utveckling.

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

janne.naess@dagensmedia.se


Publicerad: 08 November 2018, 06:42
Uppdaterad: 09 November 2018, 08:53

Ämnen i artikeln:

ZenithBizkit HavasJohan EidmannStarcom

Foto: Janne Næss

Nyligen släppte Publicis Groupe nyheten om sin framtida arbetsmodell "The Power of one", som snart rullas ut i Sverige.

Nätverkets olika byråer: mediebyråerna Starcom och Zenith, digitala byrån Sapient, pr-byrån MSL, designbyrån BBH samt reklambyrån Saatchi & Saatchi ska i framtiden jobba som en gemensam styrka med tightare och mer integrerade samarbeten.

Både Johan Eidmann och Dentsu Aegis vd och koncernchef Mattias Behrer tror att vi kommer att få se fler liknande samarbeten de kommande åren.

– Men det kommer inte vara en enkel framgångssaga för alla. Balansgången mellan att ha byråer med egna starka identiteter och att samtidigt främja samarbete och synergier kommer bli en utmaning för många, säger Mattias Behrer.

Läs hela artikeln i Dagens Media Insikt, vecka 45.

Här tecknar du dig för en gratis provprenumeration.  

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.