onsdag31 maj

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kommunikationsbyråer

Prisregnet kan fortsätta för svenska reklambyråer

Publicerad: 20 november 2017, 13:17

“The Humanium Metal Initiative” av Åkestam Holst och Great Works.

Reklambyråerna Åkestam Holst och Abby Priest har chans att kamma hem fler priser. De är nu nominerade i Eurobests innovationskategori.

Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstAbby priest

AH


Dagens Media har tidigare skrivit om reklambyrån Åkestam Holsts ”The Humanium Metal Initiative” för biståndsorganisationen IM i samarbete med Great Works, som belönades med ett Grand Prix vid Cannes Lions i juni i år. Ett arbete byrån gjorde tillsammans med Great Works NOA.

Reklambyrån fick även flest watt när tävlingen 100-wattaren gick av stapeln och tilldelades ett guld under Epica Awards 2017.

Nu har byrån chans på ytterligare priser när de är nominerade i Eurobests innovationskategori. Innovation är den enda kategori där Eurobest släpper nomineringarna i förväg.

Även Abby Priest är nominerade – för ”The original brushes of Edvard Munch” som gjorts i samarbete med Adobe. Byrån vann näst flest priser under 100-wattaren och har även prisats med ett brons i Epica Awards 2017.

Eurobest 2017 kommer att äga rum mellan 28-30 november i London.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev