Kommunikationsbyråer
Prisregnet kan fortsätta för svenska reklambyråer
Publicerad: 20 november 2017, 13:17
“The Humanium Metal Initiative” av Åkestam Holst och Great Works.
Reklambyråerna Åkestam Holst och Abby Priest har chans att kamma hem fler priser. De är nu nominerade i Eurobests innovationskategori.
Dagens Media har tidigare skrivit om reklambyrån Åkestam Holsts ”The Humanium Metal Initiative” för biståndsorganisationen IM i samarbete med Great Works, som belönades med ett Grand Prix vid Cannes Lions i juni i år. Ett arbete byrån gjorde tillsammans med Great Works NOA.
Reklambyrån fick även flest watt när tävlingen 100-wattaren gick av stapeln och tilldelades ett guld under Epica Awards 2017.
Nu har byrån chans på ytterligare priser när de är nominerade i Eurobests innovationskategori. Innovation är den enda kategori där Eurobest släpper nomineringarna i förväg.
Även Abby Priest är nominerade – för ”The original brushes of Edvard Munch” som gjorts i samarbete med Adobe. Byrån vann näst flest priser under 100-wattaren och har även prisats med ett brons i Epica Awards 2017.
Eurobest 2017 kommer att äga rum mellan 28-30 november i London.