Kommunikationsbyråer
PHD tar hem årets Grand Prix
Publicerad: 8 maj 2014, 12:02
PHD och Försvarsmaktens "Rekryteringskampanjen" vinner det finaste priset för "Årets Kampanj" i Stockholm Media Awards.
Ämnen i artikeln:
Stockholm Media AwardPU
Pär Ullrich
Motiveringen till priset lyder:
"Det begåvade insiktsarbetet, nytänkande konceptet och storslagna resultatet är både en träffsäker och överraskande medielösning. Juryn är försvarslös och besegrad av denna mediala offensiv."
Guldet går till Scream och Ingo för arbetet med Lidls kampanj "Dill", och silvermedaljen delas ut till OMD och DDB för deras kampanj för McDonalds Big Mac.
De utsåg vinnarna:
Juryordförande:
Annica Axelsson, Strålfors
Övriga jurymedlemmar:
Fredrik Lundgren, HowCom Evolution
Anette Andersson, IUM
Daniel Collin, MEC
Cecilia Strandell, Pernod Ricard
Roland Bägén, Hundyai
Lotta Kubu, Opticom Incite
Ebba Burenius, Ottoboni
Jens Pamp, Rewir