Kommunikationsbyråer
PHD rekryterar insiktsansvarig
Publicerad: 28 januari 2019, 09:45
PHD rekryterar ny insiktschef som även tar plats i byråns ledningsgrupp.
Foto: Press
Lena Israelsson går in i rollen som ansvarig för mediebyrån PHD:s insiktsavdelning.
Lena Israelsson har tidigare arbetat med medierelaterat insiktsarbete inom Bonnier och som nordisk research-chef på Walt Disney. Senast kommer hon från ett konsultuppdrag för vitvarujätten Electrolux.
LÄS MER: Oatly byter byrå
– Medielandskapet blir att mer komplext och möjligheterna att kommunicera allt fler för varje dag. Att inte bara förstå, utan även kunna förutsäga konsumentbeteende är därför en helt central funktion för oss. Vi är därför mycket glada att vi lyckats locka över Lena till PHD. Hon är både klok och erfaren och kommer att kunna bidra till byråns fortsatta tillväxt på ett bra sätt, säger Håkan Gustafsson, strategichef på PHD, i ett pressmeddelande.
I samband med rekryteringen tar Lena Israelsson även plats i PHD:s ledningsgrupp.
– Det som tilltalar mig med PHD som byrå är hur de hela tiden pratar om ”Finding a better way”. Att hela tiden göra saker lite bättre. Man är driven av en nyfikenhet på omvärlden vilket jag tycker om och är själv, säger hon i ett pressmeddelande.
Lena Israelsson tillträder sin nya tjänst den 1 mars.