Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kommunikationsbyråer

Ny vd på Scream Malmö

Tomas Dunard ska i sin nya roll driva arbetet med att förstärka Screams position i södra Sverige.

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

janne.naess@dagensmedia.se


Publicerad: 06 Februari 2019, 07:04

Ämnen i artikeln:

ScreamMediebyråer

Tomas Dunard.

Foto: Scream

Tomas Dunard utsetts till ny vd för Scream Skåne. Han efterträder Patrik Andersson som nu övergår i rollen senior partner med fokus på strategi och innovation. Målet med vd-bytet beskriver mediebyrån, är att fortsätta sin tillväxt och förstärka sin position som den ledande mediebyrån i regionen.

Den nya vd:n ska tillsammans med byråns tidigare vd Patrik Andersson och grundaren Anders Brändefors leda satsningen.

- Scream Skåne har alla förutsättningar att även i framtiden ha en stark tillväxt och vara den ledande mediebyrån i södra Sverige. Vi har byggt en stark plattform för den fortsatta expansionen. Genom att bredda och förstärka vår kompetens, inom framförallt digitalt samt analys och insikt, kommenterar Tomas Dunard och fortsätter:

– Vårt fokus under de kommande åren är att bli ännu bättre på att förstå och utveckla våra kunders affärer.

Tomas Dunard började under hösten som COO vid Scream Skåne. Innan dessa har han mångårig erfarenhet inom marknadsföring och online-verksamhet. 

Scream Skåne har de tre senaste åren ökat sin omsättning med 65 procent, uppger byrån, samt och dubblat personalstyrkan. Förra året omsatte Scream Skåne ca 270 miljoner kronor.

 Både Patrik Andersson och Anders Brändefors är delägare i byrån och ingår i företagets styrelse. 

Scream Skåne har de tre senaste åren ökat sin omsättning med 65 procent och dubblat personalstyrkan, skriver byrån i ett pressmeddelande. 2018 omsatte byrån drygt 270 miljoner kronor.

 

 

 

Ämnen i artikeln:

ScreamMediebyråer

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.