Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Logga in


Kommunikationsbyråer

Ny programmatic-chef på Group M

Publicerad: 24 Maj 2019, 06:16

Sofia Larsson kommer senast från mediebyrån PHD.

Foto: Talitha Cicon

Sofia Larsson lämnar PHD för att återvända till Group M.


Ämnen i artikeln:

Sofia LarssonPHDGroup Mprogrammatic buyingProgrammatic

Sofia Larsson går in som ny programmatic-chef på byrågruppen Group M och efterträder därmed tidigare chefen Sarah Dayan. I uppdraget ingår att driva den programmatiska affären vidare och ansvara för specialistteamet som hanterar alla programmatiska köp. 

Sofia Larsson kommer senast från en roll som programmatic-chef på mediebyrån PHD men har tidigare också arbetat på Group M som hon nu återvänder till. 

– Jag är väldigt glad över att vara tillbaka på Group M och ser fram emot att fortsätta utveckla programmatic-affären tillsammans med det fantastiska team som vi har här. Med Group M:s stora investeringar i data och teknik i ryggen är vi väl rustade för att skapa största möjliga värde för våra kunder, säger Sofia Larsson, i ett pressmeddelande. 

Jonas Viksten, managing director, Xaxis och Plista på Group M:

– Vi är supernöjda att Sofia valt att komma hem till Group M igen. Hennes lugn och trygghet i kombination med djup kompetens, kommer att stärka Group M:s programmatic-erbjudande. Det här är ett affärsområde som växer kraftigt och vi ska accelerera den utvecklingen tillsammans med Sofia och flytta gränserna för vad som är möjligt för gruppens kunder. 

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.