Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kommunikationsbyråer

Ny programmatic-chef på Group M

Publicerad: 24 maj 2019, 06:16

Sofia Larsson kommer senast från mediebyrån PHD.

Foto: Talitha Cicon

Sofia Larsson lämnar PHD för att återvända till Group M.

Ämnen i artikeln:

ProgrammaticPHDSofia LarssonGroup M

Hanna Frick

hanna.frick@dagensmedia.se


Sofia Larsson går in som ny programmatic-chef på byrågruppen Group M och efterträder därmed tidigare chefen Sarah Dayan. I uppdraget ingår att driva den programmatiska affären vidare och ansvara för specialistteamet som hanterar alla programmatiska köp. 

Sofia Larsson kommer senast från en roll som programmatic-chef på mediebyrån PHD men har tidigare också arbetat på Group M som hon nu återvänder till. 

– Jag är väldigt glad över att vara tillbaka på Group M och ser fram emot att fortsätta utveckla programmatic-affären tillsammans med det fantastiska team som vi har här. Med Group M:s stora investeringar i data och teknik i ryggen är vi väl rustade för att skapa största möjliga värde för våra kunder, säger Sofia Larsson, i ett pressmeddelande. 

Jonas Viksten, managing director, Xaxis och Plista på Group M:

– Vi är supernöjda att Sofia valt att komma hem till Group M igen. Hennes lugn och trygghet i kombination med djup kompetens, kommer att stärka Group M:s programmatic-erbjudande. Det här är ett affärsområde som växer kraftigt och vi ska accelerera den utvecklingen tillsammans med Sofia och flytta gränserna för vad som är möjligt för gruppens kunder. 

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev