Kommunikationsbyråer
Ny kategori i 100-wattaren
Publicerad: 1 juni 2016, 09:07
Strategisk design införs i fyra olika kategorier.
Förra året införde kommunikationstävlingen 100-wattaren fem ny kategorier och nu införs ännu en. Den nya kategorin "strategisk design" införs i fyra olika kategorier: Konsument, Företag, Ideellt och Internationellt.
– Strategisk design är en efterlängtad nyhet som både annonsörer som byråer efterfrågat. Strategisk design är mycket viktigt för framgångsrik kommunikation som fungerar och får nu Sveriges bästa tillfälle att tävla i fyra egna kategorier i 100-wattaren. Det ska bli otroligt spännande att få se alla nominerade bidrag i strategisk design som gett effekt, säger Ulf Hermansson Samell, utbildnings- och eventchef på Sveriges Annonsörer och ansvarig för 100-wattaren i ett pressmeddelande.
I de nya kategorierna kommer det att gå att tävla med exempelvis varumärkesidentitet, corporate identity och förpackningsseriedesign. Casen ska vara producerade och/eller publicerade mellan 2014-2016.
100-wattaren är öppen för bidragsinlämning från den 17 augusti och sista inlämningsdag är den 20 september. Nomineringarna offentliggörs den 20 oktober. Prisutdelningen äger rum fredagen den 25 november.