Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kommunikationsbyråer

Momentum för fristående byråer

Daniel Eriksson, vd på Ad On, och Emma Thorp, vd på Scream.

De fristående mediebyråerna växer. Scream är alltjämt ohotat störst, men Ad On slår till med en fördubbling av omsättningen.


Publicerad 2019-05-14 12:16

Ämnen i artikeln:

Scream

Dela artikeln:

Ad On har precis stängt det brutna räkenskapsåret för 2018/2019. Det visar att omsättningen i princip har fördubblats, från föregående års 307 miljoner kronor till cirka 600 miljoner kronor. Ökningen beror på nya kunduppdrag som kommit in, samtidigt som tidigare uppdrag gett full effekt under räkenskapsåret. Ad On har bland annat jobbat med Socialdemokraternas valkampanj, och storsatsande Kindred är en av byråns större kunder.

– Vi har blivit tydligare med vad vi kan erbjuda. Vi lägger 100 procent av vår tid på kunderna, vilket gör att vi kommer långt in i deras affär och då blir det tydligt vad vi tillför, säger Daniel Eriksson, vd på Ad On.

Läs mer om framtiden för de fristående byråerna och hur de presterade under 2018 i Dagens Media Insikt, vecka 20. 

Här tecknar du dig för en gratis provprenumeration.  

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine.nilsson@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.