Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kommunikationsbyråer

Mindshare vinner Hööks

Efter ägarbytet ska Hööks ta ett kliv framåt i sin kommunikationsresa. Till sin hjälp har man valt mediebyrån Mindshare.


Publicerad 2019-03-27 12:01

Ämnen i artikeln:

Mindshare

Dela artikeln:

Hööks med 53 butiker i Norden inriktade på häst, ryttare och hund har valt Mindshare som ny mediebyrå. 

Med nya ägare i form av Jula-koncernen har bolaget velat växla upp sin kommunikationsresa inom både e-handel och fysiska butiker, något som Mindshare ska hjälpa till med. 

– Vi har sett ett stort engagemang från det kompetenta Göteborgsgänget som har lead på uppdraget och gillar deras sätt att se på marknadsföring. De ligger långt framme i den digitala utvecklingen, men har också stor kunskap inom retail, två helt avgörande ingredienser för vår utveckling på Hööks, säger Robert Kindstrand, marknads- och e-handelschef på Hööks, i ett pressmeddelande och fortsätter:

– Vi kommer defintivt dra nytta av Mindshares breda erbjudande i allt från analys, content, programmatic, sök och DR-kompetens. 

Mindshares Göteborgschef, Sebastian Knapp, är nöjd över att ha vunnit uppdraget. 

– Jag är övertygad om att vi kommer att kunna motsvara deras förväntningar med vårt fantastiska team och våra tekniska möjligheter. Helt rätt typ av kund för den expansiva resa som vi är inne på, säger han i ett pressmeddelande. 

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.