Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag20.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kommunikationsbyråer

Mindshare stärker upp med strategisk kompetens

Publicerad: 22 Januari 2019, 14:05

Raija Tallqvist Selin och Tomas Lundgren.

Mediebyrån Mindshare utökar sitt strategiska erbjudande med två seniora profiler.


Ämnen i artikeln:

MindshareDDBSchibsted

Tomas Lundgren kommer från varumärkes- och reklambyråhåll och har tidigare bland annat erfarenhet som seniorstrateg på Friends Agenda och Spinn samt cccount planner på DDB. 

På Mindshare ska han ansvara för det strategiska arbetet för ett antal större kunder och också vässa den strategiska arbetsprocessen.

Raija Tallqvist Selin ska leda Mindshares avdelning Business Planning som fokuserar på analys, insikter och strategiarbete. 

Utöver konsultjobb i eget bolag har hon också arbetat med liknande frågor hos företag såsom Schibsted Sales & Inventory, Walt Disney Company, DN, Svenska Dagbladet, Kanal5 och AC Nielsen.

– Att förstå balansen mellan konverteringsfokuserad och mer långsiktig, varumärkesbyggande kommunikation är centralt i dagsläget. Därför väljer vi att investera i strateger som har visat en otrolig passion för konsumentinsikter och kommunikation. Vi är stolta över att välkomna Raija och Tomas till Mindshare och ser fram emot att bli utmanade med nya perspektiv från två riktigt smarta personer, säger Johan Alanko, head of business directors & planners på Mindshare, i ett pressmeddelande. 

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

MindshareDDBSchibsted

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.