Gå direkt till textinnehållet

Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Prenumerera


Kommunikationsbyråer

Lidl väljer mediebyrån Starcom

Bild på Lidls reklamkoncept "Allt annat är olidligt".

Foto: Lidl

UPPDATERAD. Hear förlorar uppdraget när Lidl väljer ny mediebyrå. "Starcom presenterade en kombination av ett bra erbjudande och ett kompetent team", säger Fredrik Marmbrandt, marknadschef på Lidl, till Dagens Media.


Publicerad 2019-02-04 13:26

Ämnen i artikeln:

Lidl

Dela artikeln:

Efter en stor pitch har Lidl valt Starcom som sin nya mediebyrå. Uppdraget omfattar både planering, strategi samt medieköp och drar igång under februari månad. 

Fredrik Marmbrandt, marknadschef på Lidl, säger att man löpande ser över byråsamarbeten. 

– Starcom presenterade en kombination av ett bra erbjudande och ett kompetent team, säger han om valet av Starcom. 

Vad kommer Starcom få hjälpa till med den närmsta tiden? 

– Vi fortsätter att utveckla vår kommunikation, och där kommer Starcom att ha en tydlig roll att säkerställa att vi når våra prioriterade målgrupper på kostnadseffektivaste sätt.

LÄS MER: Bella Goldman: "Handlar alltid om effekten"

Det var relativt nyligen som Lidl gick ut i en stor pitch för att hitta en ny reklambyrå som kunde ta fram ett nytt koncept åt dem. Valet föll då på Volt medan JMW Golin vann pr-uppdraget för Lidl. Fram tills nu har man valt att ha kvar mediebyrån Hear som man arbetat med i elva år.  

Förra året lade Lidl omkring 295 miljoner kronor på marknadsföring, enligt bruttosiffror från Sifo. Majoritet lades på tv-reklam och oadresserad direktreklam. 

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.