Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kommunikationsbyråer

Kristina Juhlin får två nya vd-poster inom Dentsu Aegis

Publicerad: 6 September 2019, 15:06

Kristina Juhlin har 20 års erfarenhet av kommunikationsbranschen.

Foto: Janne Næss

Kristina Juhlin blir ny vd på Posterscope och Amplifi. Därmed bossar hon nu över fyra bolag inom Dentsu Aegis-koncernen. ”Vi vill jobba ännu mer integrerat”, säger hon.


Ämnen i artikeln:

Dentsu AegisKristina Juhlin

Kristina Juhlin är sedan tidigare vd på Amnet, som jobbar med datadriven marknadsföring, och Dentsu Data Labs, som jobbar med dataintelligens, insikt och analys. Båda bolagen är en del av den globala kommunikationskoncernen Dentsu Aegis. 

Nu kliver hon in som vd på ytterligare två bolag: utomhusbolaget Posterscope, och Amplifi. Det sistnämnda beskrivs som en central funktion som förhandlar medieavtal och annonslösningar med globala och lokala medieägare för Dentsu Aegis kunder. 

– Jag kommer att se över hur vi på ett smartare sätt kan se till att bolagen jobbar ännu tightare mot ett gemensamt mål. Vi vill jobba ännu mer integrerat, säger Kristina Juhlin. 

Kristina Juhlin har 20 års erfarenhet av kommunikationsbranschen. Till Posterscope och Amplifi tar hon med sig sin digitala kompetens.

– Nu ska vi säkerställa att vi använder teknik och data på smartaste sätt genomgående i alla affärsområden. Sen handlar det också om att utveckla affärerna utefter vad kunderna efterfrågar. 

Vad ser du för utmaningar framöver? 

– Hela marknaden just nu i Sverige präglas av branschglidningar, där fler försöker ta sig in i varandras affärsområden. Det är ett oerhört stort fokus på data och teknologi i allt vi gör för att hjälpa våra kunders affärer att växa. Det är en utmaning i sig att se var framtidens kommunikationsbyrå ska vara i det här landskapet. Vad ska bolagen jag leder ha som största fokusområde? Var är vi om två år? Jag ser mycket fram emot att lägga den visionen tillsammans med min personal.

Vad tror du är viktigt för att lyckas? 

– En stor lyhördhet och att man är öppen för förändringar. Det som fungerade bra för ett år sedan kan se helt annorlunda ett år framöver. Förändringarna sker så snabbt att man aldrig kommer att vara tillräckligt lärd. 

Kristina Juhlin tillträder de nya vd-rollerna den 1:a november. 

Hon är också återkommande skribent i Dagens Media. Läs hennes senaste text här: ”Slut för cookie-tekniken – men bör globala techbolag diktera framtiden?” 


Ämnen i artikeln:

Dentsu AegisKristina Juhlin

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.