Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kommunikationsbyråer

Klintberg Niléhn vinner tillbaka Nordea

Publicerad: 8 Augusti 2019, 13:26

Elin af Klintberg, kreativ chef på Klintberg Niléhn.

Foto: Press.

Klintberg Niléhn tar fram ny, helt digital, kommunikation till Nordea Private Banking. – Jätteroligt att vinna tillbaka en kund som vi tycker mycket om, säger Elin af Klintberg, kreativ chef på Klintberg Niléhn.


Ämnen i artikeln:

Klintberg Niléhn

Klintberg Niléhn har vunnit tillbaka Nordea Private Banking. Byrån har tidigare gjort deras svenska magasin och en satsning som hette Fair – ett uppdrag de sedan förlorade. 

Men nu har de lyckats vinna tillbaka bolaget som kund. Med en stor satsning på ett digitalt businessmagasin på fem nordiska marknader, podcast och en årlig bok vann de bolagets pitch som inleddes i januari i år – och pågick fram till maj. 

– Pitchprocessen var lång, så när vi väl var i mål kändes det såklart väldigt skönt. Det är extra roligt att vinna tillbaka en kund som vi tycker mycket om, säger Elin af Klintberg, kreativ chef på Klintberg Niléhn.

Konceptet går under namnet Talk. 

– Vi valde att lämna vår comfort zone lite och satsade på en digital plattform som uppdateras nästan dagligen på fem språk. Talk är en ganska stor apparat, säger Elin af Klintberg.

Innehållet kommer fokusera på innovation, hållbarhet och nordiska entreprenörer. Satsningen lanserades med en stor intervju med Petter Stordalen, säger Elin af Klintberg.

För att kunna leverera tjänsten har Klintberg Niléhn anställt fem redaktörer, en per sajt som kommer vara baserade i respektive land. Dessutom kommer två personer jobba med satsningen på plats i Stockholm. 

– Det är väldigt viktigt med den lokala närvaron och att det blir språkligt helt rätt, säger Elin af Klintberg om valet att placera redaktörerna lokalt. 

Ninni Franceschi, Nordea Private Bankings chef i Sverige, är nöjd med upplägget och säger i ett pressmeddelande att deras tidigare samarbete bådar gott. 

– På det här sättet kan vi kommunicera med våra kunder dagligen och bjuda på ett exklusivt innehåll med hög kvalitet. Vi har tidigare jobbat med Klintberg Niléhn och vet att de förstår våra behov och utmaningar, säger hon i pressmeddelandet. 

Klintberg Niléhn har i dag tolv kunder, varav den största är Åhléns. 

Lucas De Vivo

Reporter


Ämnen i artikeln:

Klintberg Niléhn

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.