Gå direkt till textinnehållet

Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Prenumerera


Kommunikationsbyråer

Howcom vinner OKQ8

Från vänster: Martin Andréasson, partner och broadcastchef på Howcom, Åsa Schmidt Partner & Account Director Howcom, Fredrik Andersson, partner och vd Howcom Evolution, Peter Tiberg, marknadschef på OKQ8 Retail, Madelein Andersson, projektledare marknadsavdelningen OKQ8 Retail samt Thomas Westling, digitalchef Howcom.

Foto: Press

UPPDATERAD. OKQ8 har valt Howcom som sin nya mediebyrå. "Howcom har en oerhörd strategisk höjd", säger Peter Tiberg, marknadschef på OKQ8 till Dagens Media.


Publicerad 2019-01-16 08:44

Ämnen i artikeln:

OKQ8

Dela artikeln:

I slutet av förra året gick OKQ8 ut i en stor pitch för att leta rätt på en ny mediebyrå. Valet föll på mediebyrån Howcom, vilket innebär att Wavemaker förlorar uppdraget som de haft de senaste tre åren. 

– Wavemaker har gjort ett bra jobb men när det blir läge för en ny upphandling så finns det en risk att man får upp ögonen för en annan byrå och så blev det i det här fallet, säger Peter Tiberg, marknadschef på OKQ8 Retail, till Dagens Media.  

Byråuppdraget omfattar både kommunikations- och affärsutveckling samt mediestrategi och rådgivning. 

Vad sökte ni i en ny byrå?

– Högt engagemang, hög strategisk kunskap och kunskap om våra affärer och frågeställningar. Alla mediebyråer är duktiga men har olika engagemang. Howcom har både högt engagemang och en oerhörd strategisk höjd. 

Hur ser planerna ut framöver gällande kommunikationen?

– Hela vår bransch står inför många stora utmaningar och en omställning. Dels handlar det om utvecklingen av drivmedel mot icke fossila bränslen, dels att få fler att besöka våra butiker. Vi har en unik position där vi både har ett attraktivt sortiment om du vill stanna och äta och vi har allt man behöver för att tvätta och vårda bilen. 

Under 2019 kommer OKQ8 även arbeta med att lyfta fram nyttan av att bli medlem i OKQ8 för att locka ytterligare medlemmar. 

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.