Kommunikationsbyråer
Futurniture får förnyat förtroende hos AP7
Publicerad: 28 april 2014, 05:39
Sjunde AP-fonden väljer Futurniture som reklambyrå.
Ämnen i artikeln:
FuturnitureDT
Dante Thomsen
Futurniture har tidigare arbetat med AP7 kring deras kampanj för soffliggarfonden AP7 Såfa, som lanserades 2013.
Nu väljer AP7 Futurniture som ny reklambyrå efter en pitch där 17 byråer deltog.
– Futurniture var överlägsna gällande strategi och kreativitet i det fiktiva uppdraget som var en del av urvalsprocessen och vi är mycket glada över att inleda ett nytt samarbete. Futurniture blir vår strategiska kommunikationsbyrå, säger Louise Svensson, kommunikationsstrateg på AP7, i ett pressmeddelande.
Avtalet löper över flera år och Futurniture har redan börjat arbeta med Sjunde AP-fondens nya kommunikationsplattform samt strategi.
Arbetsgrupp Futurniture:
Anja Hodann, projektledare
Fredrik Nilsson, AD
Jenny Gromark Wennberg, copywriter och strateg
Johanna Ridemar, produktionsledare
Dan Grettve, strateg
Calle Björfäll, medierådgivare på Manolito