Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kommunikationsbyråer

Folkspel till PHD

PHD vinner mediebyråuppdraget för det ideella spelbolaget Folkspel, vilket inkluderar Bingolotto och Sverigelotten.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine.nilsson@dagensmedia.se


Publicerad: 08 April 2019, 11:27

Ämnen i artikeln:

PHDBingolotto

PHD tillsammans med nya kunden Folkspel.

Folkspel har tidigare jobbat med Mediacom. Men nu blir det alltså PHD som ska leda Folkspel, Bingolotto och Sverigelotten in i nästa fas.

– Omregleringen på den svenska spelmarknaden har skapat nya möjligheter, inte minst för ett ideellt spelbolag som oss med en värdegrund som differentierar oss från resten av branschen. Vi har valt PHD som partner för att fortsätta vår resa att göra svenskt föreningsliv bättre för alla, säger Henrik Lindroth, marknadschef för Folkspel, i ett pressmeddelande.

Uppdraget ska ledas av PHD:s Göteborgskontor.

– Jag är oerhört stolt och glad att vi har fått möjligheten att inleda ett partnerskap med Folkspel. Det är en drömkund för oss på kontoret i Göteborg, säger Ingela Urholm Johansson, chef för PHD:s kontor i Göteborg, i pressmeddelandet.

Ämnen i artikeln:

PHDBingolotto

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.