måndag25 september

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kommunikationsbyråer

Flygbolag ställs mot varandra

Publicerad: 31 juli 2013, 06:14

I den sista åttondelsfinalen i DN Reklamcupen möts två flygbolag – SAS och KLM. Båda tog sig vidare från Andra chansen.

Ämnen i artikeln:

ReklamcupenKLMSASPoolDagens Nyheter

YL

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se


I dagens match tävlar Pool och KLM mot CP+B och SAS.

Pool säger så här om sin annons:

"KLM har sedan urminnes tider varit ett väldigt liberalt flygbolag och gör kontinuerligt insatser för Priderörelsen. I år sponsrar de Stockholm Gay Life Award, och flyger till i princip alla Pridefestivaler jorden runt. Det ville vi belysa, med glimten i ögat genom vår annons."

CP+B säger så här:

"Alla gör det ändå redan. Tar en bild från flygplansfönstret och berättar att de är på väg på semester. Ett inlägg fyllt av förväntan och glädje. Dessutom brukar det bli väldigt snygga bilder där uppe. Genom att bjuda in till en enkel tävling, där enda insatsen är att tagga bilden/filmen med #flysas, är vi med på ett hörn när våra resenärers instagramflöden väcker resesuget hos vännerna i sommar."

Fakta

Arbetsgrupp Pool:

Art Director: JohanPödra

Copywriter: JennyÅberg Hüttner

Projektledare: MarkusWiklund Ferrer

Produktionsledare:Therese Andersson

Original: AnderasWikman

Fotograf: MarcusKurn/Sylvie

Arbetsgrupp CP+B

Pia Wiberg, projektledare?

Petter Brink, produktionsledare

Karin Le Anne Thompson, originalare

Gustav Martner, ECD?

Kristoffer Gandsager, AD?

Annica Brinck, copy?

Jörgen Bengtsson, retusch

Fotograf: @didrikskod

Uppdragsgivare: SAS Sverige

Marknadschef: Ulf Hermansson-Samell

Mediabyrå: Tre Kronor

Ulf Hermansson-Samell

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev