Kommunikationsbyråer
Flygbolag ställs mot varandra
Publicerad: 31 juli 2013, 06:14
I den sista åttondelsfinalen i DN Reklamcupen möts två flygbolag – SAS och KLM. Båda tog sig vidare från Andra chansen.
I dagens match tävlar Pool och KLM mot CP+B och SAS.
Pool säger så här om sin annons:
"KLM har sedan urminnes tider varit ett väldigt liberalt flygbolag och gör kontinuerligt insatser för Priderörelsen. I år sponsrar de Stockholm Gay Life Award, och flyger till i princip alla Pridefestivaler jorden runt. Det ville vi belysa, med glimten i ögat genom vår annons."
CP+B säger så här:
"Alla gör det ändå redan. Tar en bild från flygplansfönstret och berättar att de är på väg på semester. Ett inlägg fyllt av förväntan och glädje. Dessutom brukar det bli väldigt snygga bilder där uppe. Genom att bjuda in till en enkel tävling, där enda insatsen är att tagga bilden/filmen med #flysas, är vi med på ett hörn när våra resenärers instagramflöden väcker resesuget hos vännerna i sommar."
Fakta
Arbetsgrupp Pool:
Art Director: JohanPödra
Copywriter: JennyÅberg Hüttner
Projektledare: MarkusWiklund Ferrer
Produktionsledare:Therese Andersson
Original: AnderasWikman
Fotograf: MarcusKurn/Sylvie
Arbetsgrupp CP+B
Pia Wiberg, projektledare?
Petter Brink, produktionsledare
Karin Le Anne Thompson, originalare
Gustav Martner, ECD?
Kristoffer Gandsager, AD?
Annica Brinck, copy?
Jörgen Bengtsson, retusch
Fotograf: @didrikskod
Uppdragsgivare: SAS Sverige
Marknadschef: Ulf Hermansson-Samell
Mediabyrå: Tre Kronor
Ulf Hermansson-Samell