Kommunikationsbyråer
Expoförbundet blir del av SES
Publicerad: 19 december 2018, 13:34
Expoförbundet går samman med SES samtidigt som Gyllene Hjulet får ny kategori.
Expoförbundet blir en del av branschorganisationen Sponsrings & Eventsverige (SES). Genom detta vill SES även ta ett grepp om expo- och leverantörsdelen av branschen.
– Genom att få med oss Expoförbundet kan vi täcka en större del av branschen för upplevelser och möten. Med en förstärkning i organisationen har vi dessutom möjlighet att växla upp och lägga mer resurser på det operativa arbetet, säger Ulrika Molin, vd SES, i ett pressmeddelande.
I samband med detta läggs även en ny kategori till i tävlingen Gyllene Hjulet, nämligen Årets Expo som belönar utställare och monterbyggare som på ett kreativt sätt skapat en attraktiv mötesplats och upplevelse för målgruppen.
– Att gå in i SES ser vi som en naturlig utveckling mot den riktning som expomediet håller på att ta. Numera pratar vi upplevelser och framgångsrika mötesplatser där människor vill vara och göra affärer. Expomediet verkar inom utställnings- och monterproduktion och är under ständig utveckling med ny visuell kommunikation inom ljud, ljus och bild, avslutar Mats Pettersson, ordförande i Expoförbundet, i ett pressmeddelande.