Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kommunikationsbyråer

Expoförbundet blir del av SES

Expoförbundet går samman med SES samtidigt som Gyllene Hjulet får ny kategori.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Publicerad: 19 December 2018, 13:34

Ämnen i artikeln:

Gyllene HjuletSponsring

Expoförbundet blir en del av branschorganisationen Sponsrings & Eventsverige (SES). Genom detta vill SES även ta ett grepp om expo- och leverantörsdelen av branschen. 

– Genom att få med oss Expoförbundet kan vi täcka en större del av branschen för upplevelser och möten. Med en förstärkning i organisationen har vi dessutom möjlighet att växla upp och lägga mer resurser på det operativa arbetet, säger Ulrika Molin, vd SES, i ett pressmeddelande. 

I samband med detta läggs även en ny kategori till i tävlingen Gyllene Hjulet, nämligen Årets Expo som belönar utställare och monterbyggare som på ett kreativt sätt skapat en attraktiv mötesplats och upplevelse för målgruppen. 

– Att gå in i SES ser vi som en naturlig utveckling mot den riktning som expomediet håller på att ta. Numera pratar vi upplevelser och framgångsrika mötesplatser där människor vill vara och göra affärer. Expomediet verkar inom utställnings- och monterproduktion och är under ständig utveckling med ny visuell kommunikation inom ljud, ljus och bild, avslutar Mats Pettersson, ordförande i Expoförbundet, i ett pressmeddelande. 

Ämnen i artikeln:

Gyllene HjuletSponsring

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.