Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Logga in


Kommunikationsbyråer

Dentsu Aegis köper digitalbyrån DEG

Publicerad: 19 December 2018, 07:00

Dale Hazlett och Neal Sharma på DEG, Jean Lin, global vd på Isobar, Deb Boyda, vd för Isobar i USA och Jeff Eden på DEG.

Foto: Dentsu

Byrånätverket Dentsu Aegis köper upp digitala byrån DEG i USA.


Ämnen i artikeln:

Isobar

Dentsu Aegis har köpt upp amerikanska digitalbyrån Digital Evolution Group (DEG), det rapporterar Wall Street Journal. Byrån kommer bli en del av nätverkets byrå Isobar som vill vässa sina relationer med företag såsom Salesforce och Adobe. 

Prislappen landade på runt 150 miljoner dollar, enligt uppgifter till tidningen. Byrån har 300 anställda och omsätter omkring 50 miljoner dollar. 

– Vi kände att vi behövde förstärka vår handelskapacitet för att inte bra leverera digital marknadsföring utan också kapacitet inom omnichannel, säger Deb Boyda, vd för Isobar i USA, till tidningen. 

DEG:s vd, Neal Sharma, kommer fortsätta att leda byrån och rapportera direkt till Deb Boyda, skriver The Drum

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Isobar

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.