Kommunikationsbyråer
De kan vinna Guldlådan
Publicerad: 1 november 2010, 12:23
Saatchi & Saatchi, Tackolov och Pool leder nomineringsligan i Postens dr-tävling med tre nomineringar var.
Saathi & Saatchi har fått två nomineringar för sin kampanj "Personligt omlag" för Sveriges Tidskrifter och en för "Comfort Pillow" för Elmsta 3000 Horror Fest.
Tackolov nomineras för sitt arbete med Dagens Nyheter och Dina Försäkringar medan Pool kan vinna för sina kampanjer för Gröna Lund.
Bidragen tävlar i kategorierna effekt, kreativitet, lojalitet och ODR.
Dessutom finns en tävlingskategori för reklamstudenter. Årets uppdragsgivare är Hjärnfonden.
Vinnarna utses på Guldlådan den 15 november på Münchenbryggeriet.
Här är alla nominerade bidrag:
Kreativitet B2B
Dragster KommunikationKampanj: Ett grönt brevKund: Cramo Flyttbara lokaler
IK StockholmKampanj: WholesaleKund: TDC Sverige
Roi DivisionKampanj: Trött på obegripliga reseräkningar?Kund: Eurocard AB / Dicom AB
Saatchi & SaatchiKampanj: Personligt omslagKund: Sveriges Tidskrifter
TracksterKampanj: Höj röstenKund: ActionAid
Kreativitet B2C
DDB StockholmKampanj: Test Soldat/SjömanKund: DDB Stockholm
Lazzo DM ByråKampanj: DrömtågetKund: Lazzo DM Byrå
Le BureauKampanj: Personlig visningKund: Wetterling
MRM StarskyKampanj: Riksgälden Premieobligation 10:2 VasaloppetKund: Riksgälden
Saatchi & SaatchiKampanj: Comfort PillowKund: Elmsta 3000 Horror Fest
Effekt B2B
dos Santos & ThunholmKampanj: Jättestora säljbrevKund: MittMedia Print
Lowe BrindforsKampanj: ProvjobbaKund: Huvudstaden
PoolKampanj: Upp till 5-kampKund: Gröna Lund
Roi DivisionKampanj: Trött på krånglig fakturahantering? Kund: Eurocard AB / Dicom AB
Saatchi & SaatchiKampanj: Personligt omslagKund: Sveriges Tidskrifter
Effekt B2C
augustiKampanj: Harley-Davidson PlaydeckKund: Harley-Davidson
WelcomKampanj:Genväg till egen lägenhetKund: HSB Göteborg
PoolKampanj: Gröna Lund växerKund: Gröna Lund
TackolovKampanj: Läsning som gör skillnadKund: Dagens Nyheter
TackolovKampanj: En försäkring till hundiga hundarKund: Dina Försäkringar
Lojalitet
DAD Direct ABKampanj: Club BumerangKund: Svenska Bil AB
SmickerKampanj: Din guide till nästa smultronställeKund: Svenska Turistföreningen
SmickerKampanj: Du missar väl inte poängen – SF BioklubbenKund: SF Bio AB
TackolovKampanj: DN KortetKund: Dagens Nyheter
ODR
ONE DirectKampanj: 3 BonusKund: Hi3G
PoolKampanj: Gröna Lund växerKund: Gröna Lund
B9Kampanj: Vad sägs – en helt ny VW Golf för 1 000 kronor?Kund: K-rauta AB
Start CommunicationStena Line Scandinavia AB Kampanj: Legoland Billund Resort 2010
Reklamskolor
Uppdragsgivare: HjärnfondenBeckmansKampanj: Det är tanken som räknasArbetsgrupp: Henrik Eriksen, Felix Andersson
BeckmansKampanj: Julkort från okändaArbetsgrupp: Arthur Röing Baer, Eddie Åhgren, Ludvig Franzén, Per Sturesson
BeckmansKampanj: BotemedletArbetsgrupp: Jesper Stein, Fabian Kühlhorn, Adam Gäfvert
BerghsKampanj: En gåva fylld med omtankeArbetsgrupp: Kim Liedberg, Joanna Fransson, Erik Friberg, Linnea Sigurdson, Monika Lindquist och Carolina Martinsson
BerghsKampanj: HjärnkalendernArbetsgrupp: Jenny Karlsson, Sofia Grefbäck, Lisa Bygdén, Jessica Boswall, Lovisa Nilsson och Emma Nilsson