Kommunikationsbyråer
De kan vinna Årets Kampanj
Publicerad: 17 mars 2014, 13:25
16 bidrag är nominerade i kategorin Årets Kampanj inför Stockholm Media Award.
Ämnen i artikeln:
Stockholm Media AwardStockholm Media Award delas ut under Stockholm Media Week på Chinateatern 7-8 maj.
Nu har juryn avslöjat nomineringarna i kategorin Årets Kampanj.
Flest nomineringar har OMD med fyra bidrag på listan, däribland kampanjer för McDonalds och Telenor.
Alla nomineringar
Ben & Jerry’s/ Hur vi räddade Europas kossor på Youtube/ Mindshare
Cloetta/ Ahlgrens bilar fruktkombi/ Starcom
Coca-Cola/ Reason to believe/ IUM
Försvarsmakten/ Rekryteringskampanj/ PHD
Gilette Venus/ Tag the water/ Mediacom
HP/ Virtual event/ OMD
Lidl/ Dill/ Scream
McDonalds/ Big Mac/ OMD
Nationella Strokekampanjen/ Slutkampanj/ Starcom
Sanofi Pasteur/ Vi kallar dig/ OMD
SBAB/ Förlustgeneratorn/ IUM
Spotify/ Headphones singing/ Starcom
Tele2/ Bredband 4G/ Mediacom
Telenor/ Roaming/ OMD
Volvo personbilar/ Leave the world behind/ Mindshare
Wrigley/ Bubbelmint/ PHD
Jury
Annica Axelsson, Strålfors (ordförande) Fredrik Lundgren, Howcom Evolution Anette Andersson, IUM Daniel Collin, MEC Cecilia Strandell, Pernod Ricard Roland Bägén, Hyundai Lotta Kubu, Opticom Incite Ebba Burenius, Ottoboni Jens Pamp, Rewir