Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kommunikationsbyråer

De dömer i Guldnyckeln

Publicerad: 18 Januari 2019, 14:24

I mars är det dags för Guldnycklen att utse årets bästa direkt- och datadrivna kommunikation.

Kreatörer, beteendestrateger och analytiker tar plats i Guldnyckelns jury.


Ämnen i artikeln:

Guldnyckeln

Guldnycklen är inspirationsdagen och kommunikationstävlingen som utser den bästa direkt- och datadrivna kommunikationen från året som gått. Onsdagen den 27 mars är det dags för årets upplaga, och nu presenteras juryn. 

– Nu går vi snart in i ett hårt juryarbete där vi bedömer strategi och idé, kreativitet, resultat och helhetsintryck för att kora vinnarna. Vi har både spets och bredd i årets jury, så jag känner mig trygg med att vi kan bedöma bidragens kvalitet ur alla tänkbara perspektiv, säger Calle Sjönell, som är årets juryordförande. 

LÄS MER: "Calle Sjönell är juryordförande i Guldnyckeln 2019" 

Den 31 januari är sista inlämningsdag för tävlingsbidragen och den första mars släpps nomineringarna. 

Guldnyckelns jury 2019: 

Calle Sjönell, Facebook Creative Shop - Ordförande

Caroline Andersson, Åkestam Holst

Lina Franzon, TBWA

Oskar Hellqvist, Abby Priest

Anna Olivemark, Nord DDB

Malin Nygren, Sas

Lina Forsström, Coop

Peter Falk, Customer Clinic

Rachel La Chenardiere, M&C Saatchi

Ludwig Roth, Markus

Neal Payling, Mecka

Mattias Alfborger, Garbergs

Richard Baynhamn, Ingo

Nicolina Jonsson, Perfect Fools

Oskar Lindström, IK Stockholm

Henrik Störby, Försvarsmakten

Robert Lilja, Preem

Ellen Lübeck, Carat

Christoffer Retzer, Emakina DBG

Daniel Bergqivst, Lebowski

Jessica Sparr, Wunderman

Nicole Kavander, Creuna

Adam Kerj, Accenture Interactive

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Guldnyckeln

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev