Få hela storyn
Starta din prenumeration
Kommunikationsbyråer
Publicerad: 18 januari 2019, 14:24
I mars är det dags för Guldnycklen att utse årets bästa direkt- och datadrivna kommunikation.
Kreatörer, beteendestrateger och analytiker tar plats i Guldnyckelns jury.
Ämnen i artikeln:
GuldnyckelnGuldnycklen är inspirationsdagen och kommunikationstävlingen som utser den bästa direkt- och datadrivna kommunikationen från året som gått. Onsdagen den 27 mars är det dags för årets upplaga, och nu presenteras juryn.
– Nu går vi snart in i ett hårt juryarbete där vi bedömer strategi och idé, kreativitet, resultat och helhetsintryck för att kora vinnarna. Vi har både spets och bredd i årets jury, så jag känner mig trygg med att vi kan bedöma bidragens kvalitet ur alla tänkbara perspektiv, säger Calle Sjönell, som är årets juryordförande.
LÄS MER: "Calle Sjönell är juryordförande i Guldnyckeln 2019"
Den 31 januari är sista inlämningsdag för tävlingsbidragen och den första mars släpps nomineringarna.
Guldnyckelns jury 2019:
Calle Sjönell, Facebook Creative Shop - Ordförande
Caroline Andersson, Åkestam Holst
Lina Franzon, TBWA
Oskar Hellqvist, Abby Priest
Anna Olivemark, Nord DDB
Malin Nygren, Sas
Lina Forsström, Coop
Peter Falk, Customer Clinic
Rachel La Chenardiere, M&C Saatchi
Ludwig Roth, Markus
Neal Payling, Mecka
Mattias Alfborger, Garbergs
Richard Baynhamn, Ingo
Nicolina Jonsson, Perfect Fools
Oskar Lindström, IK Stockholm
Henrik Störby, Försvarsmakten
Robert Lilja, Preem
Ellen Lübeck, Carat
Christoffer Retzer, Emakina DBG
Daniel Bergqivst, Lebowski
Jessica Sparr, Wunderman
Nicole Kavander, Creuna
Adam Kerj, Accenture Interactive
Ämnen i artikeln:
Guldnyckeln