Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kommunikationsbyråer

Därför väljer Stadium Mindshare – igen

Emelie Sandström, Solution Manager, Mindshare, Johan Alanko, Head of Business Directors, Mindshare, Lars Rosen, Head of Marketing, Stadium, Pino Roscigno, Commercial & Brand Director, Stadium och Viktor Österberg, Digital Strategist, Mindshare.

Foto: Press

Stadium fortsätter anlita Mindshare som dessutom även ska sköta medieköpen för den finska marknaden. ”I stället för att bygga upp olika processer på olika marknader väljer vi att centralisera de två marknaderna”, säger marknadschefen Lars Rosén, till Dagens Media.


Publicerad 2019-05-14 12:50

Ämnen i artikeln:

Mindshare

Dela artikeln:

Under dagen rapporterade Dagens Media om att Stadium fortsätter sitt byråsamarbete med Mindshare. Samarbetet startade under 2011 och har pågått fram till att Stadium tidigare i år gick ut i en mediebyråpitch

Förutom att fortsätta det svenska samarbetet utökas byråsamarbetet till den finska marknaden. Lars Rosén, marknadschef på Stadium, förklarar:

– Bakgrunden till att vi gav oss in i pitchen är att vi har haft två olika byråer i Sverige och Finland. Vi har varit nöjda med båda byråerna. Men nu har vi gjort en stor omorganisation internt och förberett vår marknadsavdelning för framtiden, säger han och fortsätter:

– I stället för att bygga upp olika processer på olika marknader väljer vi att centralisera de två marknaderna. I det nya medieklimatet är centralisering rätt väg att gå, säger han till Dagens Media. 

Johan Alanko, head of business directors på Mindshare, är stolt och glad efter pitchbeslutet:

– Vi har jobbat tillsammans i åtta år, och nu fortsätter vi att jobba som tidigare. Vi utökar samtidigt vårt erbjudande till den finska marknaden, så det blir ett större uppdrag för oss framöver. För att möta det kan vi ta in mer specialister från Group M, säger han.

På vilket sätt skiljer sig den finska marknaden från den svenska?

– Skillnaden är att Stadium i Sverige är marknadsledande. I Finland har de en mer utmanande position, det är den största skillnaden. 

John Söderberg

Reporter

john.soderberg@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.