Kommunikationsbyråer
Cohn & Wolfe och Burson-Marsteller går ihop
Publicerad: 28 februari 2018, 07:55
Martin Sorrell, vd för WPP. Foto: Wikimedia Commons
UPPDATERAD. Den sammanslagna byrån Burson Cohn & Wolfe bildar tillsammans ett nätverk av 4000 anställda världen över.
Pr-byråerna Cohn & Wolfe och Burson-Marsteller slås samman för att bilda byrån Burson Cohn & Wolfe (BCW), det meddelar byrånätverket WPP.
Tanken är att byråerna tillsammans ska skapa en av världens största globala kommunikationsbyråer med "djup kunskap i digitalt och integrerad kommunikation".
Den nya byrån kommer ledas av Donna Imperto som för närvarande är vd för Cohn & Wolfe. Burson-Marstellers globala styrelseordförande och vd, Don Baer, kommer istället bara bli ordförande för den nya byrån. Han kommer även arbeta som konsult för byråns klienter.
Burson Cohn & Wolfe bildar ett nätverk på över 4000 anställda i 42 länder.
– Vårt beslut att slå samman de två byråerna drivs av en starka kompatibla förmågor och kompetens, en kombinerad förmåga att leverera integrerade lösningar över flera sektorer och skalan att kunna konkurrera med världens största kommunikationsbyråer, säger Martin Sorrell, vd för WPP.
När Dagens Media kontaktar Burson-Marstellers vd, Helena Olsson, samt Cohn & Wolfes vd, Marta Karlqvist, hänvisar båda två till byråernas globala presskontakter.
Dagens Media söker vidare kommentarer från de globala teamen.