Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kommunikationsbyråer

Chimney får globalt uppdrag för Pindify

Publicerad: 30 April 2019, 09:10

Pindifys grundare Christoffer Wallin

Foto: Press

Digitala plattformen Pindify väljer Chimney för offensiv lansering.


Ämnen i artikeln:

Chimney

Pindify, som är en plattform och marknadsplats för kreatörer, ska rullas ut stort efter att ha testlanserats under våren.

Idén med plattformen är att artister, bloggare, vloggare, författare, fotografer och andra kreatörer ska kunna möta både följare, sponsorer och andra intressenter där – och dessutom tjäna pengar.

På Chimney är det Kristofer Berg som kommer att projektleda uppdraget.

– Att vara en del av Pindifys globala lansering är förstås spännande för oss på Chimney, där vi nu främst kommer att fokusera på att hitta rätt vägar för Pindify i olika sociala medier..  Pindifys ”affärsmodell” ligger rätt i tiden då både marknaden och konsumenterna av innehåll är på väg att förändra sitt sätt att se på digitalt baserade kreatörer och det värde som deras innehållet faktiskt har, säger han i ett pressmeddelande.

Arbetsgruppen på Chimney har börjat sitt strategiska arbete och senare i vår kommer kampanjer att lanseras, som ska få kreatörer att välja Pindify som forum.

Pindifys grundare Christoffer Wallin:

– Vi har skapat en digital plattform och marknadsplats som utgår från artisterna och kreatörerna, deras fans och följare och deras relation. Pindify bygger på ett transparant ersättningssystem där man som ”Provider” de facto tjänar pengar på sina premiuminlägg och relationen med sina fans säger han och avslutar:

– Nu är det dags att berätta det, högt och tydligt. Tillsammans med Chimney, andra partners och våra egna medarbetare runt om i världen kommer Pindify att bli en seriös utmanare.

Janne Naess

Reporter

janne.naess@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Chimney

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev