Gå direkt till textinnehållet

Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Prenumerera


Kommunikationsbyråer

Burger King väljer Vizeum

Foto: Press/Janne Næss

Vizeum vinner uppdraget för Burger King. "Vizeum visade redan under pitchen att deras sätt att tänka, arbeta och planera speglar vårt", säger Iwo Zakowski, vd på Burger King.


Publicerad 2019-01-15 14:42

Ämnen i artikeln:

Vizeum

Dela artikeln:

Burger King har valt Vizeum som sin nya mediebyrå, därmed förlorar Adon uppdraget.  

– För oss är det “all about the numbers”. Allt vi gör måste ha en tydlig logik och koppling till vår affär. Givetvis tar det tid för ny byrå att på djupet få den kunskapen men Vizeum visade redan under pitchen att deras sätt att tänka, arbeta och planera speglar vårt, säger Iwo Zakowski, vd på Burger King, i en kommentar. 

LÄS MER: Burger Kings globala marknadsdirektör: "Som att fråga vilket barn du gillar bäst"  

Ebba Kilman, vd på Vizeum, är nöjd över matchen mellan byrån och Burger King. 

– Burger King är i Sverige och världen ett supersofistikerat bolag som jobbar 100% datadrivet parat med väldigt hög kreativ och innovativ miljö. Jag tycker de är ett skolboksexempel på hur man bäst kombinerar hjärta och hjärna i sin kommunikation, något som är direkt avgörande om man vill växa, säger hon i en kommentar och fortsätter:

– Det är ljuv musik i mina och Vizeums öron och därför tror jag att vi är en sån bra match. Vi är extremt taggade på uppgiften att driva tillväxt tillsammans med Burger King och deras övriga partners. 

I slutet av augusti kunde även Dagens Media berätta att Burger King valt Ingo som ny reklambyrå för att få varumärket att "ta ett par steg framåt". 

 

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.