Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kommunikationsbyråer

Bizkit Havas vinner Puma

Publicerad: 6 November 2018, 08:47
Uppdaterad: 6 November 2018, 08:47

"Vi visade på en otrolig styrka i vårt nätverk", säger Carl Kock på Bizkit Havas.

Foto: Press

Puma väljer Bizkit Havas som sin nya mediebyrå.


Ämnen i artikeln:

Bizkit HavasPuma

Puma har i en global pitch valt Bizkit Havas till sin globala mediebyrå. Bizkit Havas i Sverige kommer arbeta med varumärket på den nordiska marknaden. 

Carl Kock, client service director på Bizkit Havas, säger att uppdraget drar igång från och med årsskiftet. 

– Vi kommer hantera alla medieköp. Det handlar mycket om digitala kanaler, hur de jobbar med livsstilsvarumärket och hur de kan påverka en ung och kräsen målgrupp, säger han till Dagens Media. 

Vad innebär uppdraget för er rent affärsmässigt?

– Ur ett nordiskt är det inte ett av våra största konton men de har definitivt en mediebudget att förhålla sig till. 

Varför vann ni uppdraget?

– Vi visade på en otrolig styrka i vårt nätverk i och med att vi har en global närvaro och har innehållsägare i vårt nätverk som gör att vi kan skapa andra typer av lösningar. Det var en stark anledning till att vi vann uppdraget, vilket är jättespännande. 

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Bizkit HavasPuma

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.