Gå direkt till textinnehållet

Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Prenumerera


Kommunikationsbyråer

Anitha Clemence till Starcom

Mediebyrån Starcom knyter till sig Anitha Clemence som ska stärka byråns arbete med socialt kreativt innehåll.


Publicerad 2019-01-15 12:54

Ämnen i artikeln:

Linda Palmgren

Dela artikeln:

Linda Palmgren, vd på mediebyrån Starcom, säger att efterfrågan på innehållserbjudande har växt under flera år och att rekryteringen av Antiha Clemence är ett sätt att stärka erbjudandet inom influencer marketing och social storytelling. 

– Nu vill vi bli den ledande oberoende aktören inom People Driven Marketing-lösningar. Vi vill förenkla för varumärken att integrera processen med övriga kanaler, från djupt insiktsarbete, strategi, kreation till marknadsföring utmed hela kundresan säger Linda Palmgren, i ett pressmeddelande och fortsätter:

– Innehållet är avgörande för att leverera resultat oavsett social media kampanj eller influencer marketing. Nu förstärker vi inom creative social content med en av de bästa jag arbetat med, Anitha Clemence. Hon kommer samarbeta sömlöst med de experter vi redan har på plats i vårt dynamic creative team, performance marketing eller våra brand teams.

Anitha Clemence ligger bland annat bakom humorserien "Mammor" som rullat på TV3 och Viafree. Tidigare har hon även arbetat som konsult och föreläst om sociala mediestrategier och personliga varumärkesarbeten. 

– Det här känns fantastiskt kul och jag har stor respekt för Linda och det jobb hon har gjort. Dessutom kommer jag med styrkan av Starcom i ryggen, kunna göra skillnad för fler varumärken i sociala medier, på riktigt. Jag drivs av ett skapa ett nytt kreatörsperspektiv och att utveckla varumärkesbyggandet utifrån nya förutsättningar ur både kund- och byråperspektivet. Tillsammans kommer vi att göra avtryck, säger Anitha Clemence i ett pressmeddelande. 

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.