fredag22 september

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kommunikationsbyråer

Akademikerförsäkring får ny identitet

Publicerad: 8 oktober 2013, 10:20

Familjen Pangea tar fram en ny visuell identitet åt försäkringsbolaget Akademikerförsäkring.

Ämnen i artikeln:

Familjen Pangea

Madeleine Nilsson

madeleine.nilsson@dagensmedia.se


Den nya identiteten har en mjukare framtoning än det tidigare utseendet. Tidigare har identiteten kunnat upplevas som lite kantig och hård, berättar Jan Abrahamsson, vd på Familjen Pangea.

I arbetet med den nya identiteten har Familjen Pangea har tagit fasta på kärnvärden som engagerad, pålitlig och integritet, som ska gå som en röd tråd genom all kommunikation.

– Med bildmanéret och färger vill vi hitta ett sätta att särskilja akademikerförsäkring gentemot andra försäkringsbolag, säger Jan Abrahamsson till Dagens Media.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev