Kommunikationsbyråer
Agency ska lansera nytt vodkamärke
Publicerad: 14 november 2017, 13:53
Vodkatillverkaren Virtuous Spirits grundades 2013 och har sedan starten funnits på utvalda systembolag.
Svenska vodkatillverkaren Virtuous Spirits har ingått samarbete med pr-byrån Agency och målet är nu att sprida sina produkter brett i Sverige.
Ämnen i artikeln:
AgencyVodkatillverkaren Virtuous Spirits grundades 2013 och har sedan starten funnits på utvalda systembolag. Nu väljer tillverkaren att samarbeta med pr-byrån Agency för att lansera sin produkt ytterligare runt om i landet. Samarbetet kommer att ske löpande på en månadsbasis.
Peter Larsson, presskontakt på Agency, berättar om samarbetet för Dagens Media:
– Det är ett kvalitativt varumärke som gör en ekologiskt och närproducerad premiumvodka, vilket är ovanligt och högst unikt. Det finns ingen sådan produkt på den svenska marknaden idag, vilket vi givetvis tycker är spännande.
Vad hade ni för kvalitéer som Virtuous Spirits såg oss er?
– Dels att vi har jobbat mycket med kunder inom dryck och mat under en lång tid. Vi förstår produkten och utmaningarna. Sedan hade vi uppenbarligen ett tydligt strategiskt resonemang och en kreativ höjd som Virtuous Spirits gillade och därför valde att inleda samarbetet.
Finns det en problematik när det kommer att göra reklam för alkohol?
– Det råder inga tvivel om att det medför ett stort ansvar att jobba med alkohol när du sysslar med pr och marknadsföring. Inte enbart för de regler och förhållningssätt som finns men även gällande hur du kommunicerar med målgruppen.
Det stora ansvaret är inget nytt för pr-byrån Agency, som tidigare jobbat med kunder som Bacardi och The Wine Company.
Alex Hartelius